Campagnes voor een betere wereld.

Lees meer
 
Milieudefensie is actief op vier thema's: verkeer, voedsel, economie en energie. Op deze vlakken proberen ze Nederland een milieuvriendelijkere weg in te laten slaan, door bedrijven en de overheid, met jouw hulp, te activeren.
1

Milieudefensie

Concept ontwikkeling –  online campagne –

offline campagne – illustratie – webdesign – webdevelopment – print

 

Anders kijken en anders kiezen. Milieudefensie werkt sinds 1971 aan een duurzaam en eerlijk Nederland. De steun en de inzet van burgers is daarbij cruciaal. Het Echte Werk is een denktank voor Milieudefensie waarbij wij een rol vervullen in campagnes voor activatie van burgers en politiek Den Haag.

2

Van online naar offline

Tekenen tegen de megastallen! Voor deze campagne heeft Het Echte Werk een concept bedacht, ontworpen en ontwikkeld om burgers een petitie letterlijk te laten tekenen. Door een kip, varken of koe online te tekenen en daarbij 10 euro te doneren, kon Milieudefensie in alle grote kranten van Nederland aandacht vragen om je stem te laten gelden tégen de megastallen.

MD_CAMPAGNE_LOGO_GM

“Met de online applicatie hebben meer dan 10.000 mensen de petitie letterlijk getekend.”


Nick Jacobs
Art Director
De tekeningen zijn verdeeld over de grotere kranten van Nederland, ter activatie van burgers om ook hun stem te laten gelden tegen de megastallen.
3

Wij willen wei!

Voor de campagne “Wij willen wei” heeft Het Echte Werk een online applicatie ontworpen en ontwikkeld waarmee burgers hun eigen koe in de wei konden zetten. Hiermee teken je de petitie om aan te geven dat ook jij vindt dat koeien in de wei thuishoren.

“Het Echte werk is flexibel en denkt graag mee. Voor onze campagnes zijn zij de creatieve denktank en ze blijven altijd relaxed.”

Valesca Mulder
Communicatieadviseur Milieudefensie
4

51.512 mensen geactiveerd

Door de laagdrempeligheid is het gelukt om 51.512 mensen de petitie te laten tekenen. Om het belang in te laten zien was toegankelijkheid en humor erg belangrijk. Een geslaagde campagne waarin ontwerp vanuit concept tot uitwerking is gekomen in een applicatie voor een online campagne. Op 31 maart 2016 heeft Milieudefensie aan Tweede Kamerleden in Den Haag de 51.512 handtekeningen aangeboden voor een gezonde veehouderij met koeien in de wei.

Meer weten?

Neem contact op met Nick Jacobs voor meer informatie over dit project.

Mnick@ditishetechtewerk.nl
T010 476 58 90
Nick Jacobs
Art Director en designer
Meer projecten
 

Greenwheels

Een nieuwe positionering en visuele identiteit voor Greenwheels.

Job Rompa
Creative Director
 

“Ze verdiepen zich echt in ons merk en proberen de logica te vinden”

Huub van Boeckel
CEO HUB
 

Apollo Hotels

Nieuwe identiteit voor kwaliteits hotelketen.

 

Get wired!

Een prikkelende campagne.

 
 

Moving Futures

Flexibele identiteit voor reizend dansgezelfestival.

“Ze hebben onze merkwaarden uitstekend door weten te vertalen in een nieuwe identiteit.”

Andrew Berkhout
Managing Director bij Greenwheels
 

Witte Rook

Interactieve website voor kunst en cultuur platform.

Rotterdam UITdagen

Identiteit en campagne.

 

HUB

Nieuwe identiteit voor Haags schoenenmerk.

Harira

Het verhalen- en foodfestival van Nederland.

 
Scott Savage
Senior designer
 

Kaapse Brouwers

Branding voor Rotterdams craftbier.

On- en offline identiteit voor ISW

Identiteit, campagnestijl en digitaal platform voor een scholengemeenschap met 4.500 leerlingen.

 
Nick Jacobs
Art Director en designer