Cultuur van nu in het gebouw van toen

Lees meer
 
1

In Het Koorenhuis

Huisstijl – campagne – website

 

Het Koorenhuis is een icoon in de Haagse binnenstad. Het opvallende gebouw aan de Prinsengracht is al jaren dé plek voor cultuurbeleving in Den Haag. Het complex van het Koorenhuis bestaat oorspronkelijk uit vier verschillende gebouwen: een open markthal en drie woonhuizen. Daarin vonden handel, kunst en cultuur én onderwijs gelijktijdig plaats. In 1967 worden de vier gebouwen aangemerkt als Rijksmonument.

 

Vandaag de dag is het Koorenhuis dé plek in Den Haag voor cultuurbeleving en talentontwikkeling, voor jong en oud. Er vinden verschillende activiteiten en evenementen plaats, zoals lessen, workshops, festivals, voorstellingen, concerten. Onder de naam ‘In Het Koorenhuis’ heeft het gebouw een overkoepelende uitstraling en en naam gekregen.

 

Met een nieuwe positionering ‘In Het Koorenhuis‘ wil directeur Sewan Mumcuyan de locatie stevig op de kaart zetten. Het Echte Werk werd gevraagd om de nieuwe merkwaarden te vertalen naar een visuele identiteit die zowel off- als online tot leven komt.

 

Fotografie: Nikki Nooteboom

2

Cultuur van nu in het gebouw van toen

Het idee voor de huisstijl is ontstaan uit fascinatie voor het oude pand. Een rijksmonument uit 1663 met een rijke geschiedenis. De gevel van het gebouw is voorzien van veel details, versieringen en elementen. deze we hebben gebruikt voor de ontwikkeling van de beeldtaal. We hebben deze elementen geabstraheerd tot eenvoudige vormen die vrij gebruikt kunnen worden. Daarbij hebben we een lettertype ontworpen dat ook de sfeer heeft van het oude gebouw en de oude functie.

In Het Koorenhuis iconen
3

De huisstijl responsive doorvertaald

De website is de belangrijkste tool voor In Het Koorenhuis. Dit is de plek waar de agenda wordt getoond, alle cursussen te vinden zijn en tevens ook de verhuur mogelijkheden worden aangeboden. De website moet vooral inspireren, daarom hebben gekozen voor een home pagina met veel beeld die ingangen bieden naar de agenda, de aanbieders van cursussen en verhuurmogelijkheden.

 

Online verhoud de identiteit zich anders dan in de offline wereld.

De website is een plek waar alle informatie samen komt. Omdat we hebben gekozen om met veel beeld te werken, hebben we een manier moeten vinden om de huisstijl subtiel terug te laten komen, zonder dat het te overheersend wordt. Uiteindelijk heeft dit o.a. geresulteerd in de horizontale stroken met iconen die aan de content blokken zitten.

“Het Echte Werk heeft uitmuntend werk geleverd. Voorzien van een frisse en solide basis, kunnen wij nu bouwen aan een vernieuwde positionering.”

Sewan Mumcuyan
directeur-bestuurder In Het Koorenhuis

Meer weten?

Neem contact op met Nick Jacobs voor meer informatie over dit project.

Mnick@ditishetechtewerk.nl
T010 476 58 90
Nick Jacobs
Art Director en designer
Meer projecten
 

Greenwheels

Een nieuwe positionering en visuele identiteit voor Greenwheels.

Job Rompa
Creative Director
 

“Ze verdiepen zich echt in ons merk en proberen de logica te vinden”

Huub van Boeckel
CEO HUB
 

Apollo Hotels

Nieuwe identiteit voor kwaliteits hotelketen.

 

Get wired!

Een prikkelende campagne.

 
 

Moving Futures

Flexibele identiteit voor reizend dansgezelfestival.

“Ze hebben onze merkwaarden uitstekend door weten te vertalen in een nieuwe identiteit.”

Andrew Berkhout
Managing Director bij Greenwheels
 

Witte Rook

Interactieve website voor kunst en cultuur platform.

Rotterdam UITdagen

Identiteit en campagne.

 

HUB

Nieuwe identiteit voor Haags schoenenmerk.

Harira

Het verhalen- en foodfestival van Nederland.

 
Scott Savage
Senior designer
 

Kaapse Brouwers

Branding voor Rotterdams craftbier.

On- en offline identiteit voor ISW

Identiteit, campagnestijl en digitaal platform voor een scholengemeenschap met 4.500 leerlingen.

 
Nick Jacobs
Art Director en designer