Het nieuwe gezicht van een sneakericoon.

Lees meer
 
HUB is een internationaal high-end schoenenmerk dat in 2004 is opgericht door oud prof-tennisser Huub van Boeckel. Het merk staat voor een atletisch, city inspired, minimalistische uitstraling die wordt uitgedrukt in elke collectie.
1

HUB

Concept ontwikkeling – visuele identiteit – branding – webdesign – online campagne –

offline campagne

 

Voormalig proftennisser Huub van Boeckel startte in 2004 schoenenmerk HUB. Met echte Haagse trots brengt HUB de sport naar de stad. Het Echte Werk is de sparringpartner voor dit schoenenmerk, waarin wij vorm geven aan de marketingstrategie. Dit doen we vanuit de visuele identiteit die we hebben ontwikkeld voor HUB. Een identiteit die mee moet kunnen gaan in de seizoenen. Spring/Summer of Fall/Winter, de visuele identiteit kleurt mee.

“Ze verdiepen zich echt in ons merk en proberen de logica te vinden.”

Huub van Boeckel
Managing Director
2

Identiteit creëren vanuit concept

HUB had de eerste schoen die een tenniszool combineerde met een casual “upper”. De nieuwe identiteit is gebaseerd op de schoenzool, geabstraheerd naar een streep onder het woordbeeld. De streep biedt een oneindigheid aan mogelijkheden voor diverse uitingen. Van schoenendoos tot labels en van website tot advertenties.

 

“De eenvoud van de identiteit biedt een oneindigheid aan mogelijkheden. Een speeltuin voor een ontwerper.”


Nick Jacobs
Art Director
3

Digitaal platform + webshop

“Storytelling en webshop in één online platform, dat feilloos verweven is met het product.”

 

Het online platform van HUB laat zien waar het merk voor staat. Een online shop ervaring waarbij verhaal, inspiratie en beleving een grote rol spelen. Het Echte Werk verzorgde het design en de user experience voor dit platform, dat een totaalervaring is geworden.

 

Bekijk de site op www.hubfootwear.com.

4

HUB/24

Een nieuwe zool voor de 24/7 mentaliteit! Het Echte Werk ontwikkelde het sub-logo HUB/24 voor deze sneakerlijn van start tot finish: van naamgeving tot campagne.

 

 

HUB24_SOLE

Meer weten?

Neem contact op met Nick Jacobs voor meer informatie over dit project.

Mnick@ditishetechtewerk.nl
T010 476 58 90
Nick Jacobs
Art Director en designer
Meer projecten
 

Greenwheels

Een nieuwe positionering en visuele identiteit voor Greenwheels.

Job Rompa
Creative Director
 

“Ze verdiepen zich echt in ons merk en proberen de logica te vinden”

Huub van Boeckel
CEO HUB
 

Apollo Hotels

Nieuwe identiteit voor kwaliteits hotelketen.

 

Get wired!

Een prikkelende campagne.

 
 

Moving Futures

Flexibele identiteit voor reizend dansgezelfestival.

“Ze hebben onze merkwaarden uitstekend door weten te vertalen in een nieuwe identiteit.”

Andrew Berkhout
Managing Director bij Greenwheels
 

Witte Rook

Interactieve website voor kunst en cultuur platform.

Rotterdam UITdagen

Identiteit en campagne.

 

HUB

Nieuwe identiteit voor Haags schoenenmerk.

Harira

Het verhalen- en foodfestival van Nederland.

 
Scott Savage
Senior designer
 

Kaapse Brouwers

Branding voor Rotterdams craftbier.

On- en offline identiteit voor ISW

Identiteit, campagnestijl en digitaal platform voor een scholengemeenschap met 4.500 leerlingen.

 
Nick Jacobs
Art Director en designer