Een van de oudste en grootste toneelgezelschappen.

Lees meer
 
Zoals de naam al doet vermoeden is dit gezelschap gevestigd in het zuidelijke deel van ons land. De theatermakers creëren stukken die een verbinding leggen tussen de gemeenschappen.
1

Het Zuidelijk Toneel

Visuele identiteit – lettertype ontwerp – campagne – print

 

Een theatergezelschap gevestigd in Brabant waar theatermakers zich laten inspireren en theaterstukken maken die een verbinding leggen tussen gemeenschappen. Het Echte Werk is al meer dan 8 jaar dé sparringpartner voor HZT als het aankomt op de visuele identiteit en campagnegerichte oplossingen.

“We werken nauw samen met de theatermakers en fotografen om de beste campagne beelden te maken.”


Job Rompa
Creative Director
2

Krachtig beeldmerk

De basis van de identiteit bestaat uit een krachtig beeldmerk: het kompas. In deze visuele identiteit staat het kompas voor de artistieke zoektocht en het reizen van het gezelschap. Tevens wijst het kompas naar het zuiden waar HZT zijn oorsprong vindt.

Het lettertype dat als “kopletter” wordt gebruikt is een custom-made letter, ontwikkeld voor HZT. Dit zorgt voor herkenbaarheid en geeft maximale vrijheid in het ontwikkelen van campagne-uitingen. Door de letter goed in te zetten, kan je het beeld laten spreken. Zo ontstaat er voor iedere voorstelling een passende stijl. Dat kan middels typografie, illustratie en fotografie.

Seizoenen 2010 t/m 2013

Seizoenen 2013 t/m 2015

3

Ongekende mogelijkheden

HZT heeft een diversiteit aan theaterprojecten. Door het custom-made lettertype toe te passen, kan je afstappen van fotografie en ook illustratief te werk gaan. Dit laat ook zien dat het een andere lijn van theater betreft. Bijvoorbeeld voor een theaterfestival.

 
4

Blikopener

Een theatrale ontmoeting met de makers van Het Zuidelijk Toneel en hun inspiratiebronnen. Een serie voorstellingen waarbij steeds een andere theatermaker een stuk schrijft en regisseert. Met een typografische oplossing zoeken we naar een spannend beeld dat iets inhoudelijks over het stuk vertelt.

5

In search of Europe

De transitietijd waarin ons continent zich bevindt vormt het uitgangspunt van het kunstproject In Search of Europe.

We leven in een spannende en inspirerende tijd waar een verschuiving te zien is van een hiërarchische top-down naar een sociale bottom-up samenleving. Dit bijzonder 2 jaar durende theaterproject van Lucas De Man bestaat uit een voorstelling, een documentaire en een installatie. Wij maakten een huisstijl die al deze uiteenlopende projecten verbindt.

 

ANIMATIE_05

6

Toegankelijk online

De website van HZT moet mee kunnen gaan in de tijd. Een responsive website is daarom van belang. Bij deze site speelt beeld de hoofdrol. Het moet de bezoeker prikkelen meer te willen lezen en zien.

7

Trailers

Om de printcampagne kracht bij te zetten, produceren we ook vaak trailers die zowel online als via Ster Cultuur te zien zijn. Gebaseerd op het affiche maken we in overleg met de regisseur in de stijl van de voorstelling korte filmpjes.

Meer weten?

Neem contact op met Job Rompa voor meer informatie over dit project.

Mjob@ditishetechtewerk.nl
T010 476 58 90
Job Rompa
Creative Director
Meer projecten
 

Greenwheels

Een nieuwe positionering en visuele identiteit voor Greenwheels.

Job Rompa
Creative Director
 

“Ze verdiepen zich echt in ons merk en proberen de logica te vinden”

Huub van Boeckel
CEO HUB
 

Apollo Hotels

Nieuwe identiteit voor kwaliteits hotelketen.

 

Get wired!

Een prikkelende campagne.

 
 

Moving Futures

Flexibele identiteit voor reizend dansgezelfestival.

“Ze hebben onze merkwaarden uitstekend door weten te vertalen in een nieuwe identiteit.”

Andrew Berkhout
Managing Director bij Greenwheels
 

Witte Rook

Interactieve website voor kunst en cultuur platform.

Rotterdam UITdagen

Identiteit en campagne.

 

HUB

Nieuwe identiteit voor Haags schoenenmerk.

Harira

Het verhalen- en foodfestival van Nederland.

 
Scott Savage
Senior designer
 

Kaapse Brouwers

Branding voor Rotterdams craftbier.

On- en offline identiteit voor ISW

Identiteit, campagnestijl en digitaal platform voor een scholengemeenschap met 4.500 leerlingen.

 
Nick Jacobs
Art Director en designer