Een auto voor iedereen.

Lees meer
 
Een slimme oplossing voor de haat-liefdeverhouding tussen de auto en een stad. Op ruim 1.700 locaties door heel Nederland kun je een Greenwheel auto delen. Milieuvriendelijk én vriendelijk voor je portemonnee.
1

Greenwheels

Concept ontwikkeling – visuele identiteit –

online campagne – print – interne signing

 

Al ruim 20 jaar een begrip in de wereld van car-sharing. Met dat in het achterhoofd heeft Het Echte Werk goed gekeken naar de huidige consument en de doelstellingen voor de nieuwe consument. In samenwerking met Branddoctors hebben we de nieuwe positionering visueel gemaakt om vanuit daar een concept te ontwikkelen voor de nieuwe visuele identiteit van Greenwheels.

2

Groene wielen, groene locaties

De uitstraling is net zo eenvoudig als het product. Vanuit die gedachte is Het Echte Werk aan de slag gegaan: een auto voor iedereen! Het beeldmerk van Greenwheels straalt eenvoud en toegankelijkheid uit. De vorm verwijst naar het wiel en is tevens een grafische weergave van de bestemming die je met Greenwheels kunt bereiken. Dit eenvoudige symbool maakt de identiteit helder, krachtig en toegankelijk.

 

GW_LOGO_LIJNEN

“Ze hebben onze merkwaarden uitstekend door weten te vertalen in een nieuwe identiteit.”

Andrew Berkhout
Managing Director bij Greenwheels

“De uitstraling is net zo eenvoudig als het product.”


Job Rompa
Creative Director
3

De merkpositionering vastgelegd

Om het merk goed door te voeren, is het belangrijk een helder document te hebben waar de klant mee uit de voeten kan. Een blauwdruk voor het merk Greenwheels. De merkpositionering en de daaruit volgende richtlijnen voor de visuele identiteit zijn vastgelegd in een brandbook dat in een oplage van 500 stuks is geproduceerd.

“Ze weten snel tot de kern te komen”

Lisette van Elst
Senior Art Director Branddocters
3

Social media

Social media is een belangrijke tool voor greenwheels om bestaande klanten up to date te houden en potentiële nieuwe klanten aan zich te binden. We ondersteunen greenwheels het hele jaar door met het bedenken en maken van diverse facebook posts.

 

Meer weten?

Neem contact op met Job Rompa voor meer informatie over dit project.

Mjob@ditishetechtewerk.nl
T010 476 58 90
Job Rompa
Creative Director
Meer projecten
 

Greenwheels

Een nieuwe positionering en visuele identiteit voor Greenwheels.

Job Rompa
Creative Director
 

“Ze verdiepen zich echt in ons merk en proberen de logica te vinden”

Huub van Boeckel
CEO HUB
 

Apollo Hotels

Nieuwe identiteit voor kwaliteits hotelketen.

 

Get wired!

Een prikkelende campagne.

 
 

Moving Futures

Flexibele identiteit voor reizend dansgezelfestival.

“Ze hebben onze merkwaarden uitstekend door weten te vertalen in een nieuwe identiteit.”

Andrew Berkhout
Managing Director bij Greenwheels
 

Witte Rook

Interactieve website voor kunst en cultuur platform.

Rotterdam UITdagen

Identiteit en campagne.

 

HUB

Nieuwe identiteit voor Haags schoenenmerk.

Harira

Het verhalen- en foodfestival van Nederland.

 
Scott Savage
Senior designer
 

Kaapse Brouwers

Branding voor Rotterdams craftbier.

On- en offline identiteit voor ISW

Identiteit, campagnestijl en digitaal platform voor een scholengemeenschap met 4.500 leerlingen.

 
Nick Jacobs
Art Director en designer