Identiteit voor moderne dans.

Lees meer
 
Dansateliers is een werkplaats voor hedendaagse dans in Rotterdam. Al twintig jaar speelt de organisatie een belangrijke rol in het ontwikkelen van nieuwe generaties dansmakers.
1

Dansateliers

Concept ontwikkeling – visuele identiteit –

online campagne – offline campagne – print

 

In de zoektocht naar een identiteit als danskunstenaar biedt Dansateliers (beginnende) dansmakers de mogelijkheid tot onderzoek en ontwikkeling. Ideeën, concepten, principes, contexten en danstalen en de signatuur die daarbij hoort, met als doel hun plek in het veld te bepalen als choreograaf.

“Ze kunnen met een simpel idee of twist een groots effect bereiken.”

Kristin de Groot
Artistiek leider Dansateliers
2

Identiteit vanuit concept

In de ontwikkeling van de dansmakers is de vlakke vloer hun eerste vertrekpunt. Dansateliers biedt de vrijheid om hier meer mee te doen. Het Echte Werk heeft deze vrijheid ook genomen en stelt het vierkant voor als symbool van de vlakke vloer. De typografie werkt samen met de vlakke vloer en gaat buiten de gestelde grenzen. Waar Dansateliers voor staat.

3

De vlakke vloer staat centraal

In alle uitingen staat de vlakke vloer (het vierkant) centraal. Hierbinnen en -buiten vindt alles plaats ter promotie van de voorstelling. Alle tekst en beeld komen hierin, -aan, -onder of -op samen. Dit biedt de mogelijkheid om diversiteit in tekst en beeld toe te laten in de visuele identiteit, zonder eigenheid en herkenbaarheid te verliezen. Het ideale uitgangspunt voor promotiemateriaal.

 

“Met een dynamische huisstijl blijf je on point in je campagne-uitingen. Dansateliers kan blijven groeien en de huisstijl groeit makkelijk met hen mee.”


Jos Kel
Strateeg

Meer weten?

Neem contact op met Daniela Fernandes voor meer informatie over dit project.

Mdaniela@ditishetechtewerk.nl
T010 476 58 90
Daniela Fernandes
Projectmanager
Meer projecten
 

Greenwheels

Een nieuwe positionering en visuele identiteit voor Greenwheels.

Job Rompa
Creative Director
 

“Ze verdiepen zich echt in ons merk en proberen de logica te vinden”

Huub van Boeckel
CEO HUB
 

Apollo Hotels

Nieuwe identiteit voor kwaliteits hotelketen.

 

Get wired!

Een prikkelende campagne.

 
 

Moving Futures

Flexibele identiteit voor reizend dansgezelfestival.

“Ze hebben onze merkwaarden uitstekend door weten te vertalen in een nieuwe identiteit.”

Andrew Berkhout
Managing Director bij Greenwheels
 

Witte Rook

Interactieve website voor kunst en cultuur platform.

Rotterdam UITdagen

Identiteit en campagne.

 

HUB

Nieuwe identiteit voor Haags schoenenmerk.

Harira

Het verhalen- en foodfestival van Nederland.

 
Scott Savage
Senior designer
 

Kaapse Brouwers

Branding voor Rotterdams craftbier.

On- en offline identiteit voor ISW

Identiteit, campagnestijl en digitaal platform voor een scholengemeenschap met 4.500 leerlingen.

 
Nick Jacobs
Art Director en designer