Interactieve website voor kunst en cultuur platform.

Lees meer
 
Motor voor kunst & vormgeving. Electron Breda biedt een podium en functioneert als ontmoetingsplaats waar makers, opleidingen, culturele instellingen en het publiek met elkaar in aanraking komen.
1

Witte Rook

Visuele identiteit – website

 

Witte Rook stijgt op vanuit Breda en lokaliseert de kunst en cultuur die in stad en streek zichtbaar zijn. Flarden blijven hangen in de stad of waaieren uit naar onbekende streken.

 

De vraag vanuit Electron was om een nieuw online platform te ontwikkelen, waar culturele activiteiten, artikelen en nieuwsitems bij elkaar komen. Een plek waar mensen geïnspireerd raken en up-to-date blijven in de culturele wereld. Allemaal vanuit Breda en inmiddels ook uitgewaaierd naar onbekendere streken in de wereld.

 

Bekijk de website hier

2

Interactieve wereldkaart

Het doel van het platform is om alle culturele activiteiten letterlijk in kaart te brengen. Daarvoor hebben we een interactieve wereldkaart ontwikkeld waar alle items een eigen plekje krijgen. Hierdoor is niet alleen inzichtelijk waar zich in de wereld interessante activiteiten afspelen, maar biedt deze kaart ook direct toegang tot het betreffende artikel.

 

 

“Het was een mooie uitdaging om de website zo helder mogelijk te maken, zodat de inhoud alle ruimte krijgt om te ‘spreken’.”


Nick Jacobs
Art director
3

Verfijnde typografie

De inhoud bepaald in deze vorm. De website is voornamelijk gevuld met lange kwaliteits artikelen. Om de artikelen ruimte te geven, is de website vrij rustig gehouden en ligt de focus op helderheid. Daarnaast hebben we extra aandacht besteed aan de typografie om een optimale leesbaarheid te realiseren.

 

 

Meer weten?

Neem contact op met Nick Jacobs voor meer informatie over dit project.

Mnick@ditishetechtewerk.nl
T010 476 58 90
Nick Jacobs
Art Director en designer
Meer projecten
 

Greenwheels

Een nieuwe positionering en visuele identiteit voor Greenwheels.

Job Rompa
Creative Director
 

“Ze verdiepen zich echt in ons merk en proberen de logica te vinden”

Huub van Boeckel
CEO HUB
 

Apollo Hotels

Nieuwe identiteit voor kwaliteits hotelketen.

 

Get wired!

Een prikkelende campagne.

 
 

Moving Futures

Flexibele identiteit voor reizend dansgezelfestival.

“Ze hebben onze merkwaarden uitstekend door weten te vertalen in een nieuwe identiteit.”

Andrew Berkhout
Managing Director bij Greenwheels
 

Witte Rook

Interactieve website voor kunst en cultuur platform.

Rotterdam UITdagen

Identiteit en campagne.

 

HUB

Nieuwe identiteit voor Haags schoenenmerk.

Harira

Het verhalen- en foodfestival van Nederland.

 
Scott Savage
Senior designer
 

Kaapse Brouwers

Branding voor Rotterdams craftbier.

On- en offline identiteit voor ISW

Identiteit, campagnestijl en digitaal platform voor een scholengemeenschap met 4.500 leerlingen.

 
Nick Jacobs
Art Director en designer