Flexibele campagne voor een reizend dansfestival.

Lees meer
 
Moving Futures is een initiatief van vijf talentontwikkelaars in de dans: Dansmakers Amsterdam, Dansateliers, DansBrabant, Generale Oost en Random Collision.
1

Moving Futures

Visuele identiteit & Event campagne

 

Het meest spraakmakende werk van vijf landelijke ­danshuizen bijeengebracht in één reizend festival. Dansmakers Amsterdam, Dansateliers, DansBrabant, Generale Oost en Random Collision vormen Moving Futures.

 

Met het landelijk gespreide netwerk en een krachtenbundeling met lokale theaters en partners, streven de danshuizen ernaar om een nieuwe generatie choreografen op landelijke schaal zichtbaar te maken. Van januari t/m mei reist het ­Moving ­Futures Festival langs 8 steden met een multidisciplinair programma vol ­ontmoetingen met gedurfde dans. Het Echte Werk ontwikkelde een flexibele huisstijl en campagne die per stad anders is. Hiermee kan Moving ­Futures zijn veelzijdigheid laten zien en kunnen lokale ­samenwerkingspartners hun eigen beeld uit de nationale ­campagne ­promoten op hun manier in eigen stad.

Bewaren

2

Lenig logo

 

De kern van de campagne is een logo dat zich kan aanpassen naar een herkenbare en steeds variërende campagne boodschap. De uiteindelijk vorm wordt bepaald door de inhoud van de boodschap. Elke locatie stad heeft een andere boodschap en dit levert dan ook telkens een andere compositie in het logo op. Door het dynamische karakter van het logo kan het zich eenvoudig aanpassen naar de verschillende formaten van de diverse campagne uitingen zonder dat het herkenbaarheid verliest.

 

 

 
3

Verhullende fotografie

 

De fotografie laat hedendaagse dansers zien die in abstracte houdingen staan wat een organisch beeld oplevert. Door de grafische vormentaal over de fotografie te leggen en zo lichaamsdelen van de dansers af te dekken ontstaat er een interessant spanningsveld tussen de organische en houdingen en de geometrische grafisch vlakken.

4

Diverse verschijningsvormen

Door de diversiteit van het programma, deelnemers en locaties verschijnt de campagne in diverse uitingsvormen. De flexibele huisstijl leent zich perfect voor al deze verschillende formaten en media uitingen en blijft herkenbaar.

Meer weten?

Neem contact op met Scott Savage voor meer informatie over dit project.

Mscott@ditishetechtewerk.nl
T010 476 58 90
Scott Savage
Senior designer
Meer projecten
 

Greenwheels

Een nieuwe positionering en visuele identiteit voor Greenwheels.

Job Rompa
Creative Director
 

“Ze verdiepen zich echt in ons merk en proberen de logica te vinden”

Huub van Boeckel
CEO HUB
 

Apollo Hotels

Nieuwe identiteit voor kwaliteits hotelketen.

 

Get wired!

Een prikkelende campagne.

 
 

Moving Futures

Flexibele identiteit voor reizend dansgezelfestival.

“Ze hebben onze merkwaarden uitstekend door weten te vertalen in een nieuwe identiteit.”

Andrew Berkhout
Managing Director bij Greenwheels
 

Witte Rook

Interactieve website voor kunst en cultuur platform.

Rotterdam UITdagen

Identiteit en campagne.

 

HUB

Nieuwe identiteit voor Haags schoenenmerk.

Harira

Het verhalen- en foodfestival van Nederland.

 
Scott Savage
Senior designer
 

Kaapse Brouwers

Branding voor Rotterdams craftbier.

On- en offline identiteit voor ISW

Identiteit, campagnestijl en digitaal platform voor een scholengemeenschap met 4.500 leerlingen.

 
Nick Jacobs
Art Director en designer