Positionering en campagnestijl voor Rotterdams bier.

Lees meer
 
Kaapse Brouwers is de jongste stadsbrouwerij van Rotterdam. Als onderdeel van de Fenix Food Factory op Katendrecht brengen ze voor het eerst de craftbeer revolution naar Rotterdam.
1

Kaapse Brouwers

Merkontwikkeling – merkpositionering – campagne – webdesign – print – package design

 

 

Het Echte Werk is gevraagd om naast het bestaande logo een on- en offline campagnestijl te ontwikkelen die inzetbaar is op alle uitingen van Kaapse Brouwers. Deze is ontstaan uit diverse sessies over merkstrategie met de klant. Resultaat is een brandbook met de merkwaarden, positionering en richtlijnen voor de vormgeving.

2

Merkwaarden en merkbelofte

Het Echte Werk heeft een marktonderzoek gedaan waaruit vier merkwaarden naar voren zijn gekomen. Vanuit deze ‘persoonlijke’ eigenschappen van het merk is de merkbelofte ontwikkeld.

3

Brandbook

De merkpositionering en de daaruit volgende richtlijnen voor de vormgeving zijn vastgelegd in een brandbook. Een blauwdruk voor het merk Kaapse Brouwers.

4

Het merk laden

Het nieuwe karakter voor het merk wordt op verschillende middelen toegepast. Op deze manier wordt het merk geladen. Diverse uitingen zijn hiervan het resultaat. Van programmaboekje tot visitekaartjes en T-shirt voor het personeel tot een sixpack-design. Een “ongoing process”.

“Vanuit de merkwaarden die we hebben gedefinieerd, zijn we gaan bouwen aan het merk Kaapse Brouwers.”


Nick Jacobs
Art Director
5

Online storytelling

Bij een nieuwe stijl hoort een nieuwe website. Het Echte Werk ontwikkelde vanuit de nieuwe merkwaarden een website waarbij het beeld het verhaal vertelt. Belangrijk is de mogelijkheid tot storytelling. Vrij vertaald betekent dit dat het merk zijn verhaal kan duiden over het product. In dit geval de storytelling bij het bier en de sfeer van de brewpub die ‘voelbaar’ is wanneer men de website bezoekt.

“Ze begrijpen onze passie voor het product en hebben dat goed weten te vertalen in de merk- positionering”

Geneviève Vachon
Communicatieadviseur
6

Borefts Beer Festival

Borefts Beer Festival is een jaarlijks terugkerend craft beer festival georganiseerd door Kaapse Brouwers. Verschillende internationale brouwers komen samen in dé brewpub van Rotterdam om bezoekers kennis te laten maken met hun beste bieren.

Meer weten?

Neem contact op met Nick Jacobs voor meer informatie over dit project.

Mnick@ditishetechtewerk.nl
T010 476 58 90
Nick Jacobs
Art Director en designer
Meer projecten
 

Greenwheels

Een nieuwe positionering en visuele identiteit voor Greenwheels.

Job Rompa
Creative Director
 

“Ze verdiepen zich echt in ons merk en proberen de logica te vinden”

Huub van Boeckel
CEO HUB
 

Apollo Hotels

Nieuwe identiteit voor kwaliteits hotelketen.

 

Get wired!

Een prikkelende campagne.

 
 

Moving Futures

Flexibele identiteit voor reizend dansgezelfestival.

“Ze hebben onze merkwaarden uitstekend door weten te vertalen in een nieuwe identiteit.”

Andrew Berkhout
Managing Director bij Greenwheels
 

Witte Rook

Interactieve website voor kunst en cultuur platform.

Rotterdam UITdagen

Identiteit en campagne.

 

HUB

Nieuwe identiteit voor Haags schoenenmerk.

Harira

Het verhalen- en foodfestival van Nederland.

 
Scott Savage
Senior designer
 

Kaapse Brouwers

Branding voor Rotterdams craftbier.

On- en offline identiteit voor ISW

Identiteit, campagnestijl en digitaal platform voor een scholengemeenschap met 4.500 leerlingen.

 
Nick Jacobs
Art Director en designer