On- en offline identiteit voor 4.500 leerlingen.

Lees meer
 
ISW staat voor Interconfessionele Scholengroep Westland. Een dynamische school, met een open blik op de wereld. ISW bestaat uit zes verschillende locaties verspreid over het Westland, met een onderwijspakket van Vmbo en vakcollege tot Gymnasium.
1

ISW

Visuele identiteit – online campagne – offline campagne – illustratie – webdesign – animatie – print

 

Interconfessionele Scholengroep Westland (ISW) is een scholengemeenschap met 4.500 leerlingen verdeeld over zes locaties in het Westland. Iedere locatie heeft haar eigen opleidingsaanbod en sfeer. Dit kenmerkt iedere school en geeft ISW een kleinschalig karakter.

“Het Echte Werk begrijpt wat wij eigenlijk vragen en verrast ons met hun ontwerpen.”

Winnie Lijmbach
PR & Communicatie ISW
2

Visuele identiteit

 

Het Echte Werk is gevraagd een identiteit te ontwikkelen voor alle zes de locaties, die samen één geheel moet vormen. De reis van de leerling staat centraal in de visuele identiteit. Je weg zoeken en richting vinden. Plannen. Je plek vinden. Je rugzak vullen met kennis en ervaringen.

3

Toepassingen

Het Echte Werk heeft een serie iconen geïllustreerd voor ISW die verschillend in te zetten zijn. De overkoepelende thema-iconen geven richting aan de reis, belevingswereld en educatie. Vervolgens zijn er voor alle locaties iconen op maat gemaakt. Denk hierbij aan vakcollege, techniek, economie of technasium.

“Zes locaties. Vmbo tot gymnasium. Een bijzonder grote doelgroep die vraagt om een eenduidige beeldtaal.”


Jos Kel
Strateeg
4

Online platform

ISW heeft zes locaties die elk een eigen website nodig hebben, met een overkoepelende algemene site. Vanzelfsprekend responsive. Door een analyse en user experience design heeft Het Echte Werk een site ontwikkeld waar gebruiksvriendelijkheid vooropstaat. Voor de locaties zijn er andere belangen waar aandacht aan moet worden gegeven. Het development was in handen van Eleven. Een online projectbureau dat slimme online oplossingen realiseert. Een dynamische samenwerking die erg goed is geslaagd!

“Het Echte Werk is voor ons een schot in de roos. Ze vertalen onze ideeën naar een ‘eigenwijs’ en vernieuwend resultaat.”

Winnie Lijmbach
PR & Communicatie ISW
5

Animatie biedt mogelijkheden

Animatie biedt de mogelijkheid om vraagstukken op een laagdrempelige manier te kunnen uitleggen. Het Echte Werk is een concept- en ontwerpbureau dat een dynamisch team van specialisten bij elkaar brengt. Zo ook voor animatie, waarbij studio Bobby Pola de visuele identiteit vertaald heeft naar bewegend beeld.

Meer weten?

Neem contact op met Scott Savage voor meer informatie over dit project.

Mscott@ditishetechtewerk.nl
T010 476 58 90
Scott Savage
Senior designer
Meer projecten
 

Greenwheels

Een nieuwe positionering en visuele identiteit voor Greenwheels.

Job Rompa
Creative Director
 

“Ze verdiepen zich echt in ons merk en proberen de logica te vinden”

Huub van Boeckel
CEO HUB
 

Apollo Hotels

Nieuwe identiteit voor kwaliteits hotelketen.

 

Get wired!

Een prikkelende campagne.

 
 

Moving Futures

Flexibele identiteit voor reizend dansgezelfestival.

“Ze hebben onze merkwaarden uitstekend door weten te vertalen in een nieuwe identiteit.”

Andrew Berkhout
Managing Director bij Greenwheels
 

Witte Rook

Interactieve website voor kunst en cultuur platform.

Rotterdam UITdagen

Identiteit en campagne.

 

HUB

Nieuwe identiteit voor Haags schoenenmerk.

Harira

Het verhalen- en foodfestival van Nederland.

 
Scott Savage
Senior designer
 

Kaapse Brouwers

Branding voor Rotterdams craftbier.

On- en offline identiteit voor ISW

Identiteit, campagnestijl en digitaal platform voor een scholengemeenschap met 4.500 leerlingen.

 
Nick Jacobs
Art Director en designer