Het verhalen- en foodfestival van Nederland.

Lees meer
 
Brengt beeld en verhaal samen. Produceert, regisseert en monteert. Kweekvijver. Jong. Creatief. Flexibel. Tikkeltje eigenwijs. Eigentijds. Visie. Welkom.
1

Harira

Pak een greep uit De Parade, een bescheiden portie uit Djemaa El Fna, voeg daar nog wat line-ups uit Het Foodtruck Festival aan toe. Even laten rijzen. Beetje roeren. Bakken. Strooi er nog wat fantastische theateracts over heen en je krijgt het nieuwste verhalen- en foodfestival van Nederland: HARIRA.

In samenwerking met Zouka hebben we de visuele identiteit ontwikkeld van dit spraakmakende festival in het Amsterdamse Erasmuspark.

Foto’s: Ruben Snitslaar

 

 

HARIRA_LOGO_INTRO

2

Verschillende ingrediënten

Harira is de naam van een traditionele Marokkaanse soep met diverse ingrediënten. Elke familie heeft zijn eigen manier van bereiden en zo is soep nooit hetzelfde. Deze wisselende smaakbeleving is als metafoor gebruikt voor de vrolijke mengelmoes aan verhalen, food, theater en muziek op het festival. Er vond ook daadwerkelijk een Harira battle plaats tussen de moeders uit de buurt.

 

Ook in het ontwerp van de identiteit hebben we ‘soep’ als inspiratie gebruikt.

3

Modulaire identiteit

Voor een divers festival als Harira zijn er veel verschillende middelen nodig voor de promotie en aankleding. Dit vraagt om een heldere huisstijl waar makkelijk mee te werken is. Zo moeten er naast de campagne posters, o.a. ook wc bordjes, servetjes, t-shirts en naambordjes worden ontwikkeld. We hebben hiervoor een bestaand lettertype aangepast en als basis gebruikt voor al deze middelen. Wat het lettertype uniek en opvallend maakt, is dat de letters willekeurig gedraaid kunnen staan. Net zoals letter vermicelli in de soep drijft. Neem daarbij een fris kleurpalet en sterke fotografie en je hebt de basis ingrediënten voor alle uitingen op het festival.

 

img_008897_445x297_JPG

“Door de eenvoud van de identiteit zijn de diverse uitingen op het festival een logisch gevolg van een solide basis”


Nick Jacobs
Art Director en designer
 

“Als creatief bureau is het altijd fijn om met collega’s van HEW te sparren. Wij geven dan de assist, en zij maken de goal. Het is geruststellend om te weten dat ze nooit missen”

Abdelkarim El-Fassi
Creatief directeur Zouka
 
4

Online doorvertaling

De online campagne en aanwezigheid is voor deze doelgroep nog belangrijker dan de off-line campagne. De website en social media zijn is de plekken waar alle informatie samen komt en wordt gecommuniceerd. De kaartverkoop van de voorstellingen gebeurt veelal op de smartphone. De opzet van de website is daarom erg helder gehouden met een duidelijke verwijzing naar de kaartverkoop. Binnen enkele stappen heeft een bezoeker de kaartjes in zijn mailbox.

Website

 

Meer weten?

Neem contact op met Nick Jacobs voor meer informatie over dit project.

Mnick@ditishetechtewerk.nl
T010 476 58 90
Nick Jacobs
Art Director en designer
Meer projecten
 

Greenwheels

Een nieuwe positionering en visuele identiteit voor Greenwheels.

Job Rompa
Creative Director
 

“Ze verdiepen zich echt in ons merk en proberen de logica te vinden”

Huub van Boeckel
CEO HUB
 

Apollo Hotels

Nieuwe identiteit voor kwaliteits hotelketen.

 

Get wired!

Een prikkelende campagne.

 
 

Moving Futures

Flexibele identiteit voor reizend dansgezelfestival.

“Ze hebben onze merkwaarden uitstekend door weten te vertalen in een nieuwe identiteit.”

Andrew Berkhout
Managing Director bij Greenwheels
 

Witte Rook

Interactieve website voor kunst en cultuur platform.

Rotterdam UITdagen

Identiteit en campagne.

 

HUB

Nieuwe identiteit voor Haags schoenenmerk.

Harira

Het verhalen- en foodfestival van Nederland.

 
Scott Savage
Senior designer
 

Kaapse Brouwers

Branding voor Rotterdams craftbier.

On- en offline identiteit voor ISW

Identiteit, campagnestijl en digitaal platform voor een scholengemeenschap met 4.500 leerlingen.

 
Nick Jacobs
Art Director en designer