We break the rules for you.

Lees meer
 
Apollo Hotels is een keten van kwaliteitshotels in Nederland met 13 locaties.
1

Apollo Hotels

Visuele identiteit

 

Apollo Hotels is een keten van kwaliteitshotels in Nederland met 13 locaties.

 

 

Een compleet nieuwe visuele identiteit en strategie. Dat was de vraag vanuit Apollo Hotels. Het huidige communicatiepakket was gedateerd en sloot niet meer aan bij de nieuwe ambities van het bedrijf. Vanuit de nieuwe merkwaarden en merkbelofte. Zijn we gaan bouwen aan het nieuwe merk Apollo Hotels.

Bekijk de website hier

2

We brake the rules for you!

De mensen maken het hotel, niet alleen de medewerkers maar ook de gasten zorgen voor de ultieme beleving in de vernieuwde Apollo Hotels. Apollo wilde graag een tijdloos iconisch beeldmerk dat zowel op een gouden dasspeld als op het dak van het 70 meter hoge Ramada hotel in Amsterdam overeind blijft. Dat is gelukt, de mensen zijn letterlijk het hotel door de A een gezicht te geven en tot leven te wekken. Een ‘mascotte’ waarmee campagne mee kan worden gevoerd en die overal in en om de hotels zichtbaar is.

“Vanuit de merkwaarden zijn we gaan zoeken naar een ultiem beeldmerk dat deze waarden uitdraagt”.


Job Rompa
Creative Director
3

Brandbook

Een hotelketen van deze omvang vraagt behalve om een sterk herkenbaar beeldmerk ook een bijpassende typografie en kleurenpalet. Alle bevindingen en richtlijnen voor het gebruik van de identiteit hebben we vastgelegd in een brandbook. Dit is een blauwdruk voor de toepassing op alle mogelijke uitingen. Naast de uitleg en onderbouwing van het merk Apollo, speelt het brandbook een belangrijke rol bij de ontwikkeling van kwalitatief marketing materiaal door alle partijen die aan het merk gaan bouwen.

 

Meer weten?

Neem contact op met Job Rompa voor meer informatie over dit project.

Mjob@ditishetechtewerk.nl
T010 476 58 90
Job Rompa
Creative Director
Meer projecten
 

Greenwheels

Een nieuwe positionering en visuele identiteit voor Greenwheels.

Job Rompa
Creative Director
 

“Ze verdiepen zich echt in ons merk en proberen de logica te vinden”

Huub van Boeckel
CEO HUB
 

Apollo Hotels

Nieuwe identiteit voor kwaliteits hotelketen.

 

Get wired!

Een prikkelende campagne.

 
 

Moving Futures

Flexibele identiteit voor reizend dansgezelfestival.

“Ze hebben onze merkwaarden uitstekend door weten te vertalen in een nieuwe identiteit.”

Andrew Berkhout
Managing Director bij Greenwheels
 

Witte Rook

Interactieve website voor kunst en cultuur platform.

Rotterdam UITdagen

Identiteit en campagne.

 

HUB

Nieuwe identiteit voor Haags schoenenmerk.

Harira

Het verhalen- en foodfestival van Nederland.

 
Scott Savage
Senior designer
 

Kaapse Brouwers

Branding voor Rotterdams craftbier.

On- en offline identiteit voor ISW

Identiteit, campagnestijl en digitaal platform voor een scholengemeenschap met 4.500 leerlingen.

 
Nick Jacobs
Art Director en designer